Sklepy internetowe wymagają szczególnej opieki pod kątem pozycjonowania, ponieważ posiadają często wiele artykułów, które chcemy wypromować w internecie aby zwiększyć ich sprzedaż. Oczywiście klienci zwracają dużą uwagę także na cenę produktu i jeśli jest zbyt wysoka, to nawet olbrzymie nakłady na pozycjonowanie sklepu mogą nie być wystarczające aby dany produkt był często sprzedawany.
W przypadku sklepów internetowych bardzo ważne jest optymalizacja serwisu. Dotyczy to zarówno dedykowanych rozwiązań jak również tych najbardziej popularnych jak PrestaShop czy Shoper. W każdym bądź razie pozycjonowanie sklepu warto rozpocząć od audytu sklepu pod względem SEO. Najczęściej stosujemy pozycjonowanie sklepu prestashop ponieważ jest najbardziej popularny ale także jest bardzo elastycznym rozwiązaniem.
Kolejnym etapem jest dobór słów kluczowych, które pomogą podnieść wyszukiwanie produktów. Już na tym etapie ważna jest komunikacja z klientem, który powinien wiedzieć na których produktach ma najlepszą marżę, aby można było ocenić opłacalność pozycjonowania sklepu na te frazy. Zestawiamy takie oceny z naszymi, które wskazują trudność danej frazy.
Często w przypadku promowania w internecie sklepu internetowego na początku lepiej zdecydować się na większą liczbę fraz, które są np. kategoriami w danym sklepie niż tylko 2-3 frazy. Dzięki temu Wasza strona będzie bardziej uniwersalny pod względem pozycjonowania sklepu. W kolejnych krokach można zdecydować się na wzmocnienie jakiejś partii produktów lub całej kategorii w danym sklepie.
W naszej firmie można zamówić pozycjonowanie kilku fraz Waszego sklepu internetowego ale lepiej jednak zdecydować się na ofertę pozycjonowania całego sklepu, gdzie zajmiemy się całym sklepem od strony SEO/SEM. Oczywiście usługa taka jest droższa ale bardziej kompleksowa i pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce jest skuteczniejsze.